El fotògraf Joan Guerrero (Tarifa, 1940) representa una mirada compromesa que s’acosta a les problemàtiques socials amb una mirada sensible no exempta de poesia. Els comissaris Eduard Bertran i Carles Costa reivindiquen el valor de les seves fotografies, que ofereixen la pausa i la reflexió necessàries en aquest temps tan convuls.
ESPAI SINGULAR - Al carrer de Mallorca 293, entre el carrer del Bruc i Roger de Llúria, hi trobem la Casa Thomas. Obra d’un dels arquitectes modernistes de més renom, Lluís Domènech i Montaner, aquest la va concebre a partir de l’encàrrec que li va fer l'impressor Josep Thomas. Es va construir entre 1895 i 1998.
El barri de la Dreta de l’Eixample és un barri amb molt de comerç de proximitat. Amb les reserves d’espais per a vianants a causa de la COVID, el barri ha perdut zones d’aparcament tant de zona verda com blava i també s’han reduït les zones de càrrega i descàrrega. Els comerciants asseguren que així no es pot treballar i que com a mínim en necessiten una desena més, i passar de les 43 actuals a com a mínim una cinquantena. També demanen una revisió dels horaris per fer la distribució. El districte els ha donat la raó fa mesos però encara no ha fet cap rectificació.
La Galeria ADN comença la temporada amb l’exposició Ella, l’ull, el dit, la mà, comissariat per Alexandra Laudo. Amb obres de María María Acha-Kutscher, Núria Güell i Margaret Harrison, la mostra tracta de les polítiques de la desigualtat i estableix un diàleg entre obres militants i feministes que revisen de manera crítica els estereotips visuals.
Aquestes tres autores tenen en comú l’interès per revisar els grans relats, per exemple el de la història de l’art, per incloure-hi veus més dissidents o veus més femenines, i qüestionar com des de l’art s’ha representat a dona.
Amb l’actuació d’emergència per garantir les distàncies de seguretat entre els vianants arran de la pandèmia, Barcelona ha pacificat algunes vies, eixamplant així els espais reservats als vianants.
Una d’aquestes vies és el carrer de Rocafort, que ara té un sol carril en el tram entre l’Avinguda de Roma i la Gran Via.
Trobar una ubicació definitiva s’ha convertit en un viacrucis per a les famílies de l’Escola Entença. Després que l’Ajuntament els hagi ofert anar a diversos emplaçaments com ara l’edifici de Londres Villarroel, que no reuneix les condicions, als jardins Paula Montal, amb massa pocs metres quadrats, o el despropòsits dels jardins Marcos Redondo, reclamen tornar a el lloc que se’ls va prometre quan es va fundar el centre, el recinte de l’antiga presó Model. Actualment en aquest solar hi ha l’Escola Xirinacs de manera provisional però també serà la seva ubicació final. Pel que fa a l’Escola Entença, que també hi anirà provisionalment el curs que ve, aquest emplaçament es va descartar com a definitiu en destinar-lo a l’Escola Xirinacs.
Explorar la dimensió física del temps. Aquesta és la proposta que Pedro Torres fa a la galeria Chiquita Room fins al 7 de novembre
Està al passatge Centelles, 28-30, a l'illa delimitada pels carrers Mallorca, Provença, Dos de Maig i Cartagena. El passatge connecta aquests dos últims carrers.
Des de finals del segle XIX, l’Ajuntament va emprendre tot un seguit d’actuacions per millorar la salut i l’educació, entre les quals un programa de construcció d’escoles municipals. Es van fer escoles de dimensions grans però també de més modestes, com la del passatge Centelles.
Més articles...
Pàgina 13 de 334